Není fotka jako fotka, některá prodá dráž, jiná odradí…



„Všichni umíme fotit. Všichni máme mobilní telefon, který nám to umožňuje. Proč tedy nenafotit také svůj dům nebo byt, když jej prodáváme? Co na tom může být? Fotka jako fotka, stejně „se to prodá…““. Toť výchozí úvaha mnoha samoprodejců, ale i zástupců méně precizních realitních kanceláří.

Ano souhlasím, nejspíš „se to opravdu prodá“. V tom rozdíl, oproti kvalifikovanému focení, není. V čem však rozdíl je? V odpovědích na dvě zásadní otázky:

  • KDY?
  • ZA KOLIK?

Technická kvalita fotografií, stejnou měrou jako jejich stylizace, totiž výrazným způsobem ovlivňuje vnímanou atraktivitu a tím „hodnotu“ prezentované nemovitosti.  Jak to tedy udělat, aby Vaši nemovitost lidé chtěli? Aby je zaujala mezi ostatními nabídkami? Aby je pocitově předčila? Aby odhalila celý svůj potenciál, za který zájemci platí?

Kromě dostatečně dobrého fotoaparátu (zrcadlovka, širokoúhlý objektiv, různé módy focení) jsou k tomu zapotřebí určité znalosti a dovednosti nejen z oblasti fotografování, ale i interiérového designu. A někdy také dostupné zdroje stylového interiérového vybavení. Vnímání domu či bytu totiž, chtě nechtě, v obrovské míře ovlivňuje jeho stávající využívání a zařízení.

„Přehuštěné, zašlé, ošuntělé, kontroverzně nebo nouzově zařízené či jinak málo atraktivně stylizované interiéry totiž automaticky vyvolávají pocit „menší lákavosti“, tudíž „menší chuti k prohlídce“ a „menší chuti zaplatit více peněz“.  Často se přitom nejedná o vůbec zanedbatelné cenové rozdíly (u menších nemovitostí jsou to minimálně desetitisíce, u dražších pak i statisíce).

Není totiž tak důležité, jak dům či byt uvnitř vypadá nyní (zařízení se bude, tak jako tak, měnit), ale jaký je jeho potenciál = jak vypadat, do budoucna, může. V praxi přitom neplatí předpoklad či přesvědčení, že „s tím nejde nic dělat, že takhle to prostě vypadá…“ (že prostor nejde „zvětšit“, že světlo nejde dodat, atd.). Přestože je někdy majitelům proti srsti přiznat si, že jejich vkus či možnosti nemusí být, pro jiné lidi, „dost zajímavé“, za utržené peníze navíc to rozhodně stojí.

Řekněme si tedy, jaké jsou, kromě technických (dostatečné rozlišení, formát, ostrost,….), zásadní parametry oslovujících realitních fotografií. Platí, že všechny obsahové a stylistické parametry jsou důležité a jdou spolu ruku v ruce:

  • Světlo
  • Prostornost
  • Čistota a pořádek
  • Co nejlepší, ničím nenarušovaný výhled z oken
  • Soulad stylů, harmonie
  • Pěkné počasí
  • Soulad s ročním obdobím (nemovitost nepůsobí jako „ležák“)
  • Zachycení „genia loci“

Dost dobrá fotografie vyzařuje pozitivní atmosféru, klid a pocit domova! A toho není úplně snadné dosáhnout. Stejně tak, jako maximální možné ceny za nemovitost. 

WEB307008_detsky_pokoj.jpg

 

proměna2.jpg

32803.jpg

32799.jpg

Hodně zdaru při focení i prodeji Vám přeje a svou spolupráci nabízí

Vilma

 

 

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů